B.B.B.Sz. & Gipsz Rt.
A zenekar 1971 és 1973 között működött. Tagjai : Bessenyei Mihály "Csiszi" - basszusgitár (első B), Bobek, azaz Ebergényi László - billentyű (második B), Bubla Zoltán - dob (harmadik B), Szalay Sándor - gitár (Sz), és három Kodály Kórusból „beszervezett” leányzó, (Bubla Zoli akkori megfogalmazásában: „három énekes pacsirta”, akiket valamilyen, máig rejtélyes módon talált) Szabó Katalin (ének, fuvola), Kovács Erzsébet (ének), Mikó Margit (ének, szaxofon).
A három „B” és az „Sz” a zenekar fiú tagjai nevének kezdőbetűiből származik. A Gipsz Rt. név pedig onnan, hogy egyszer Csiszi törte el a karját és begipszelt kézzel basszerozott, nem sokkal később Bubla Zoli a lábát, és begipszelt lábbal dobolt.
A zenekar eleinte több helyen próbált és játszott: a Kossuth KISZ-házban, a DOTE „Hullaházban”. Később meghatározóan az Építőipari Főiskolán játszottak a kollégiumi klubban, illetve a „Rongyosbálokon”. A fiúk többször beszálltak különböző – a Kossuth Lajos Tudományegyetemen, az Agráron, vagy a DOTE bulijain játszó – zenekarokba, és ezzel a jam session műfaját vezették be Debrecen rockzenei gyakorlatába.
A zenekar a progresszív műfaj irányába orientálódott. Chicago, Blood, Sweat & Tears, Joe Cocker, Steppenwolf dalokat játszott, a lányok énektudását kihasználva pl. Hair betéteket, de akkori slágereket is, és néhány saját szerzeményt. Termékeny és inspiráló időszak volt. Szalay Sanyival a Poroszlai úti lakásában sokat muzsikált együtt Bobek, házi felvételeket készítettek, zenei ötleteket, amiből a Pantha Rei később felhasznált motívumokat. A Peer Gynt feldolgozását is ekkor kezdték el.